четверг, 8 января 2015 г.

Костиль С.В.

Автор досвіду: Костиль Світлана Василівна, вчитель початкових класів Долинської загальноосвітньої І-ІІ ступенів Запорізького району, Запорізької області, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший вчитель».
Тема досвіду:
ВПРОВАДЖЕННЯ ГУМАННО-ОСОБИСТІСНОЇ   
ТЕХНОЛОГІЇ Ш.О.АМОНАШВІЛІ
В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС
Базова модель досвіду

Найголовнішою умовою навчально-виховного процесу є його особистісна зорієнтованість, спрямована на те, щоб кожний вихованець став повноцінним, самодостатнім, творчим суб'єктом діяльності, пізнання, спілкування, вільною і самодіяльною особистістю. Саме в цьому і полягає гуманістична спрямованість навчально-виховного процесу, центром і метою якого є особистість вихованця. Ступінь гуманізації цього процесу залежить від того, наскільки він створює передумови для самореалізації особистості, розкриття її природних задатків, прагнення до свободи, відповідальності, творчості.

Актуальність і перспективність досвіду
Інноваційні педагогічні технології мають гуманістичну спрямованість у системі освіти, зумовлену співіснуванням і складними взаєминами в науковій педагогіці й педагогічній практиці. Запровадження ідеї духовного гуманізму в освітній простір якісно вплине на духовне очищення всіх його учасників.
Навчально-пізнавальна діяльність школяра стимулюється не тільки за допомогою цікавої й різноманітної подачі учбового матеріалу, але й характером відносин, які затверджує педагог у процесі навчання. В атмосфері любові, доброзичливості, довіри, співпереживання та поваги дитина охоче й легко сприймає навчально-пізнавальну задачу, тобто якщо дитина відчуває, що цінується її гідність, її самостійна думка, творчий пошук, вона починає прагнути до рішення більш складних навчально-пізнавальних задач.
Науково-теоретична база досвіду
Ґрунтується на принципах тазаконах гуманної педагогіки, розроблених Шалвой Олександровичем Амонашвілі, зрозумілі й близькі всім творчо працюючим педагогам, які хочуть позбутися у своїй роботі від рутини й шаблонів авторитарної педагогіки.
Інформаційно-педагогічна модель досвіду

Система виховання та навчання за Ш. Амонашвілі - це "педагогіка цілісного життя дітей та дорослих", яка будується на початках гуманності й віри в дитину, вихованні творчістю і співпрацею педагогів із дітьми, де в якості педагогів розуміються також батьки. Інноваційні педагогічні технології, які базуються на гуманності та  поєднують створення, освоєння та застосування педагогічних нововведень, здатні значно прискорити процеси оновлення системи освіти в інформаційному суспільстві.

Результат запровадження досвіду

Досвід переконує, що гуманна педагогіка допомагає наблизити дитину до пізнання самих себе. А учитель - творець, який дозволяє дитині відкрити самого себе. Облагороджує душу дитини, а знання мислиться як необхідна умова творчості, творення блага; виховує дітей самим життям;

Входження примату духу в сучасний освітній простір відкриває перед учнями нові перспективи духовного зростання, нові підходи до оволодіння знаннями.

Гуманно-особистісний підхід, який лежить в основі гуманної педагогіки сучасної доби, пробуджує все найкраще, що відшліфовувалося в людській душі протягом   еволюції людства, все найцінніше, закладене в ній Творцем, і через спрямовану виховну діяльність сприяє формуванню  якісно нової філософії життя. 

Детальніше з матеріалами і напрацюваннями Костиль С.В. можна ознайомитися на сайті http://ychites.jimdo.com/

Комментариев нет:

Отправить комментарий