Автор досвіду: Костиль Світлана
Василівна, вчитель початкових класів Долинської загальноосвітньої І-ІІ ступенів
Запорізького району, Запорізької області, кваліфікаційна категорія «спеціаліст
вищої категорії», педагогічне звання «старший вчитель».
Тема досвіду:
ВПРОВАДЖЕННЯ ГУМАННО-ОСОБИСТІСНОЇ
ТЕХНОЛОГІЇ
Ш.О.АМОНАШВІЛІ
В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС
Базова модель досвіду
Найголовнішою
умовою навчально-виховного процесу є його особистісна зорієнтованість,
спрямована на те, щоб кожний вихованець став повноцінним, самодостатнім,
творчим суб'єктом діяльності, пізнання, спілкування, вільною і самодіяльною
особистістю. Саме в цьому і полягає
гуманістична спрямованість навчально-виховного процесу, центром і метою якого є
особистість вихованця. Ступінь гуманізації цього процесу залежить від того,
наскільки він створює передумови для самореалізації особистості, розкриття її
природних задатків, прагнення до свободи, відповідальності, творчості.
Актуальність і перспективність досвіду
Інноваційні
педагогічні технології мають гуманістичну спрямованість у системі освіти,
зумовлену співіснуванням і складними взаєминами в науковій педагогіці й
педагогічній практиці. Запровадження ідеї духовного
гуманізму в освітній простір якісно вплине на духовне очищення всіх його
учасників.
Навчально-пізнавальна
діяльність школяра стимулюється не тільки за допомогою цікавої й різноманітної
подачі учбового матеріалу, але й характером відносин, які затверджує педагог у
процесі навчання. В атмосфері любові, доброзичливості, довіри, співпереживання
та поваги дитина охоче й легко сприймає навчально-пізнавальну задачу, тобто
якщо дитина відчуває, що цінується її гідність, її самостійна думка, творчий
пошук, вона починає прагнути до рішення більш складних навчально-пізнавальних
задач.
Науково-теоретична база
досвіду
Ґрунтується на принципах тазаконах гуманної
педагогіки, розроблених Шалвой Олександровичем Амонашвілі, зрозумілі й близькі
всім творчо працюючим педагогам, які хочуть позбутися у своїй роботі від рутини
й шаблонів авторитарної педагогіки.
Інформаційно-педагогічна
модель досвіду
Система
виховання та навчання за Ш. Амонашвілі - це "педагогіка цілісного життя
дітей та дорослих", яка будується на початках гуманності й віри в дитину,
вихованні творчістю і співпрацею педагогів із дітьми, де в якості педагогів
розуміються також батьки. Інноваційні педагогічні
технології, які базуються на гуманності та поєднують створення, освоєння та застосування
педагогічних нововведень, здатні значно прискорити процеси оновлення системи
освіти в інформаційному суспільстві.
Результат запровадження досвіду
Досвід
переконує, що гуманна педагогіка допомагає наблизити дитину до пізнання самих себе. А учитель - творець, який дозволяє дитині відкрити
самого себе. Облагороджує душу дитини, а
знання мислиться як необхідна умова творчості, творення блага; виховує дітей самим життям;
Входження
примату духу в сучасний освітній простір відкриває перед учнями нові
перспективи духовного зростання, нові підходи до оволодіння знаннями.
Гуманно-особистісний
підхід, який лежить в основі гуманної педагогіки сучасної доби, пробуджує все
найкраще, що відшліфовувалося в людській душі протягом еволюції людства, все найцінніше,
закладене в ній Творцем, і через спрямовану виховну діяльність сприяє
формуванню якісно нової
філософії життя.
Детальніше з матеріалами і напрацюваннями Костиль С.В. можна ознайомитися на сайті http://ychites.jimdo.com/
Комментариев нет:
Отправить комментарий