четверг, 8 января 2015 г.

Шишлова Т.Ю.

Автор досвіду: Шишлова Тетяна Юріївна, вчитель біології, хімії та географії Долинської загальноосвітньої школи І – ІІ ступенів Запорізького району Запорізької області, кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії»
Тема досвіду:
Формування екологічної компетенції
шляхом використання
 інтерактивних прийомів навчання
Базова модель досвіду
Викладання та навчання природничих наук – це процес постійного пізнавання й розширення світогляду під дією мінливого навколишнього середовища. Саме тому необхідно розвивати в учнів самоосвітню та предметну компетенції з метою критичного підходу до сприйняття та усвідомлення нової інформації, підвищувати пізнавальну активність. Це в свою чергу забезпечить формування соціальної, комунікативної та екологічної компетенцій
Актуальність і перспективність досвіду
Щоб у дитини виникла потреба захищати тваринний і рослинний світ , не допустити його повного зникнення і знищення, треба навчити любити його. Екологічна освіта як цілісне культурологічне явище, що містить процеси навчання, виховання, розвиток особистості, повинна бути спрямована на формування екологічної культури учнів, а саме:
·       Розвиток в учнів відповідальності за стан навколишнього середовища;
·       Виховання розуміння сучасних проблем навколишнього середовища й усвідомлення їх актуальності для всього людства, своєї країни і рідного краю, особисто для себе;
·       Розвиток в учнів потреби у спілкуванні з природою, оволодіння нормами відповідальної поведінки щодо її збереження;
·       Засвоєння учнями народних традицій у взаємовідносинах людини з природою;
·       Залучення учнівської молоді до природоохоронної діяльності на основі набутих знань і ціннісних орієнтацій.
Науково-теоретична база досвіду 
Ґрунтується на Методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 № 1/9-368, навчальних програмах для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (новий стандарт).
Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Перед учителем сьогодні висувається складне завдання: потрібно не давати суму знань, а навчити учнів орієнтуватися в цілому світі, щоб вони змогли застосувати свої знання на практиці. Для розв’язання цих завдань учителю пропонують інтерактивні технології навчання.
Результат запровадження досвіду

Завдання, яке потребує реалізації на уроках біології, хімії, географії, - це розвиток глибокого інтересу й поваги до біологічної науки, до самої людини з її здатністю творчо мислити, творити. Це непросте завдання розв’язується різними способами. А вибрати той чи інший – право вчителя. Він може обрати будь-який спосіб, метод активного навчання, перебудувати його згідно з рівнем підготовки учнів, з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей і технічної оснащеності кабінету.

Детальніше з матеріалами і напрацюваннями Шишлової Т.Ю. можна ознайомитися на сайті http://biologianaukajitta.jimdo.com/

Комментариев нет:

Отправить комментарий